nerf bars by zeleinojut
nette interieurs
ero-drive functie met elektronische eenheid
mogelijkheid om vering en besturing aan te passen
mogelijkheid om de remkracht aan te passen en het gierende geluid van de motor (PUMA-MERO) wanneer de auto een bocht ingaat
mogelijkheid om de achteruitversnelling in en uit te schakelen door middel van een koppeling met golving
toegankelijk voor rolstoelgebruikers met zitkussen
de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de achterkant van de auto door het gas te laten zakken of zelfs door de bodemvrijheid te verlagen
vermogen om de remwerking en -ervaring aan te passen
toegankelijk voor rolstoelgebruikers met zitkussen
Ik kan u niet genoeg vertellen over deze aanpassingen, elk van hen is een oplossing op een andere manier, sommige zijn praktisch onmogelijk om te doen, maar sommige zijn vrij gemakkelijk te doen. U kunt bijvoorbeeld de IRS een belastingschijfje laten maken, waarop de informatie over uw handicap staat. Dit zal de behandeling wijzigen, maar ook de kosten verlagen. Dit zal onze kosten verlagen omdat de overheid niet de volledige kosten van de aanpassingen hoeft te betalen. We moeten ook duidelijk zijn over de gevolgen van de aanpassingen voor de auto, want elke auto is anders, en we moeten dit op een professionele manier doen.
De toegang voor rolstoelgebruikers tot campers wordt steeds aanvaardbaarder en er is een groeiende acceptatie van deze voertuigen. De aanpassingen die mensen aan hun motorhomes aanbrengen, verbeteren de levenskwaliteit van mensen met een handicap. De verplaatsing in de auto is nu bijvoorbeeld soepeler. Vroeger hadden mensen problemen om in en uit de auto te stappen omdat de auto geen hendel had om ze eruit te rollen. Rolstoelliften maken dit mogelijk en andere aanpassingen zullen hetzelfde doen. Er is bijvoorbeeld maar een centimeter van de grond nodig om in of uit een camper te komen. Een paar aanpassingen, waaronder het verlagen van de bodemvrijheid, zal het probleem van de bodemvrijheid in sommige situaties bijna elimineren. Grotere oprijplaten, lagere weg- of vervangingshekken, liften voor bestelwagens en het weer dichter bij de stoeprand brengen helpen allemaal; en de belangrijkste aanpassing waar tot voor kort niet aan werd gedacht is een toegangsdeur. Dit is een deur tussen de oprit en de opritafrit. Meestal is het een één-ement, maar soms een twee-ement met een kleine lift aan de achterkant. Deze kan geheel of gedeeltelijk worden geopend om een rolstoel tot de camper toe te laten.
Voor bijkomende informatie moet u de Amerikanen met Handicaps Wet (ADA) en de Amerikanen met Handicaps Wet, 2005 (ADA/CD) kennen. U kunt deze op het internet vinden, of u kunt contact opnemen met uw lokale DMV voor meer informatie.
Als uw voertuig niet in aanmerking komt voor een van beide, kan soms een ander voertuig worden toegevoegd aan de conversie. U kunt een liftkit en een voertuigombouwkit kopen bij de meeste dealers of door hen te bellen. De kits omvatten een oprijplaat of een accessoirekit voor oprijplaten (liften of remmen), een blad, een platform en stangen, sleepaccessoires en opgerold tapijt.
Er zijn twee manieren om deze oprijplaten te gebruiken. U kunt de auto in neutraal zetten, of in drive (als u een handgeschakelde versnellingsbak heeft). Hoe dan ook, u moet het voertuig zo plaatsen dat u gemakkelijk in en uit kunt stappen. Probeer het voertuig niet helemaal rechts in de ruimte te plaatsen. Omdat de wielen beperkt van de grond zijn, plaatst u de auto te dicht bij de stoeprand – hierdoor zal de auto kantelen en wegrollen van de stoeprand, en/of te dicht bij het andere voertuig parkeren.
Zodra het voertuig op het platform staat, zet u de bodem van de helling neer, maar laat u nog genoeg ruimte over om de snelheid en de remmen te controleren. Begin te versnellen, en onder controle. Als u een handgeschakelde versnellingsbak hebt, schakel dan een versnelling of twee hoger, om het voertuig van de lijn op te laten schakelen. Laat de transmissie op gang komen voordat u begint te versnellen. Laat de transmissie vertragen, zodra de auto drie mijl per uur bereikt (d.w.z. zodra de auto op 3 mijl per uur is). Het is nog te vroeg om te voelen dat het voertuig vertraagt. Rem zo hard als u kunt zonder het pedaal helemaal in te trappen. Probeer niet met de remmen te stampen, maar stamp langzaam en beheerst. Als de noodremmen gemonteerd zijn, druk ze dan volledig in op de auto banden. Als u een handgeschakelde versnellingsbak hebt, schakel dan een versnelling of twee terug, om de motor bij kruissnelheden net iets meer “lift” te geven. De basisprocedure is nog steeds dezelfde: stuur in de slip, schakel tot u de top van de slip bereikt en laat dan het gas los. Specifieke voertuigreparatietechnieken die u moet toepassen wanneer u over gladde oppervlakken rijdt die buiten uw controlebereik liggen (dit wordt “ijzel” genoemd) kunt u leren uit het materiaal dat u zult lezen in uw rijopleidingsboek. Volg te allen tijde de leiding en de “waterwegen”.
Lees meer: